26 Ocak 2013 Cumartesi

Borsa Uzmanlarının Forex’e Bakış Açısı



Borsa konusunda uzman olarak kabul edilen kişiler, yakın tarih de Forex’e oldukça olumlu bakmaya başlamıştır. Ben bunda SPK denetiminin gelmesinin büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Borsa nasıl oynanır bilen, konusunda uzman olan kişiler yakın tarihe kadar Forex’e çok şüpheli gözlerle bakmaktaydı. SPK denetiminden sonra ise piyasaya genel olarak verilen güven mesajları ve Forex şirketlerinin kendilerini bu konuda çok geliştirmesi nedeni ile yatırımcılar Forex piyasasına yönelmeye başladır.
Şimdi yatırımcıların çoğu Forex Nasıl Oynanır öğrenip bir an önce sermayelerini büyütmek istiyor. Yatırımcıların bu çabasını takdir etsem de çoğunun zarar ediyor olması dikkat çeken bir başka konudur. Borsa nasıl oynanır bilen kişilerin Forex nasıl oynanır çok çabuk çözmesi beklense de ne yazık ki konu bu yönde gelişmemektedir.
Bunun neden Forex ve Borsa arasında ki farklılıktır. Forex piyasası Borsaya göre oldukça yüksek oranda risk içeren bir piyasadır ve piyasaya giren çoğu borsa uzmanı bu ayrıntıyı gözden kaçırarak yüklü miktarlarda ki sermayeyi bir anda piyasaya sürmektedir. Kaldıraçlı alım-satım işlemlerinin kullanıldığı yanlış bir yatırımcı da yine sermayesinin büyük bir bölümünü kaybetmektedir. SPK denetimi ile Türkiye’de bu oran maksimum 1/100 seviyesine indirilmiş olsa da çoğu yatırımcı hala bu sistem yüzünden büyük miktarlarda kayıp yaşamaktadır.
Bu yüzden Borsa nasıl oynanır bilseniz dahi Forex konusunda bir eğitim alıp, Forex nasıl oynanır tam anlamıyla öğrenmeden kesinlikle bu piyasada gerçek bir işlem yapmamanız gerekmektedir. Forex piyasasında tecrübe edinmek için ise kullanabileceğini, Forex şirketleri tarafından ücretsiz olarak sunulan demo hesapları mevcuttur. Ben yatırımcıların mutlaka bu demo hesapları kullanarak tecrübe kazanmasını ve ardından Forex piyasasına giriş yapmasını öneriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder